Thesis Details
Typ práce | bakalářská | |
Datum odevzdání | 21. 05. 2010 | |
Počet stran | 65 | |
Studijní obor | Robotika | |
Os. číslo | rol025 | |
Jméno | Benedikt Rolný | |
Vedoucí | Ing. Jan Sztefek | |
Konzultant | ||
Název práce | Využití moderních elektromechanických pohonů v lokomočním ústrojí čtyřkolového servisního robotu | |
Usage of Modern Electromechanical Drives in the Locomotive Mechanism of a Four-wheel Service Robot | ||
Abstrakt | Bakalářská práce se zabývá využitím moderních elektromechanických pohonů v lokomočním ústrojí čtyřkolového servisního robotu. V úvodu jsou popsány principy činnosti pohonů, proveden průzkum trhu pohonů a popsány možné převody v lokomočním ústrojí servisních robotů. Dále jsou zpracovány tři varianty rozmístění pohonů v lokomočním ústrojí servisního robotu s jejich popisy. Pomocí metody vícekriteriálního hodnocení je vybrána optimální varianta řešení. Tato varianta je následně podrobněji popsána a vymodelována. Dále je doložena výpočtovou zprávou. V závěru je práce zhodnocena, doložena přílohami a sestavným výkresem vybrané varianty. |
|
The bachelor thesis deals with usage of modern electromechanical drives in the locomotive mechanism of a four-wheel service robot. In the introduction function principles of drives are described ,market research of drives is performed and possible mechanical gears in the locomotive mechanism of service robots are described. Then, three alternatives of location of drives in the locomotive mechanism including their descriptions are worked up. Through the use of the multi-criteria evaluation method the optimal alternative of solution is chosen. This alternative is described in more detail and modeled subsequently. It is supported by a calculation report. In the conclusion, the thesis is evaluated, documented by supported by a calculation report. In the conclusion, the thesis is evaluated, documented by attachments and the assembly drawing of the chosen alternative. |
||
Dosažené výsledky | Byl proveden průzkum trhu s moderními elektromechanickými pohony. Dále navrženy 3 varianty rozmístění pohonů v lokomočním ústrojí rototu. Z těchto variant byla pomocí hodnotové analýzy vybrána nejoptimálnější varianta. Ta byla poté podrobně zpracována. |
|
The market research of modern electromechanical drives was performed. Furthermore, three alternatives of location of drives in the robot locomotive mechanism were designed. The optimal alternative was chosen from these alternatives using the value analysis. Then, this one was worked up in more detail. |