VŠB-TU Ostrava Fakulta strojní Katedra robotiky

Záznam o závěrečné práci na Katedře robotiky

Typ práce diplomová obrázek charakterizující práci
Datum odevzdání 23. 05. 2011
Počet stran 68
Studijní obor Robotika
Os. číslo pav594
Jméno Bc. Jaroslav Pavelka
Vedoucí prof. Ing. Jiří Skařupa, CSc.
Konzultant
 
Název práce Kombinovaný kolový a pásový podvozek pro servisní robot
Hybrid Track - Wheel Undercarriage for Service Robot
Abstrakt

Cílem diplomové práce je konstrukční návrh podvozku servisního robotu, jenž bude kombinovat dva druhy lokomočních ústrojí - kolové a pásové. Motivem takovéhoto sdružení je sloučení výhod obou lokomočních ústrojí.

Na základě analýzy robotů, jež kombinují kolová a pásová lokomoční ústrojí, je sestavena morfologická matice. Pomocí tohoto nástroje jsou navrženy tři možné varianty řešení. S využitím hodnotové analýzy je pak vybrána optimální varianta, která je dále konstrukčně rozpracována. Součástí konstrukčního návrhu je 3D model hybridního podvozku v systému Pro/Engineer, sestavný výkres a potřebné kontrolní výpočty.

Intention of master thesis is engineering design of undercarriage for service robot that combines two types of locomotion mechanisms - wheeled and tracked. Motive of this combination is integrating advantages of both locomotion mechanisms.

On the basis of robots analyses that combines wheeled and tracked locomotion mechanisms is tabulate morphologic matrix. By the help of this instrument are designed three possible variants. By the help of value analysis is chosen optimal variant, which is elaborated. Part of engineering design is 3D model of hybrid undercarriage in system Pro/Engineer, assembly drawing and necessary check calculations.

Dosažené výsledky

Dle zadání byla provedena analýza současných hybridních podvozků a pomocí morfologické matice byly navrženy 3 varianty řešení. Na základě hodnotové analýzy jsem vybral optimální variantu, kterou jsem promodeloval v systému Pro/Engineer. Byly vybrány vhodné pohony a provedeny jejich kontrolní výpočty. Práce je navíc doplněna technickou dokumentací.

Dále je třeba dořešit elektroniku včetně řízení.

According to the assignment was effected analysis of hybrid undercarriages and by the help of morphologic matrix were disigned 3 variants of possible solving. On the basis value analyses I chose the optimal variant, which I modelled in system Pro/Engineer. There were chosen appropriate drives a performed theirs check calculations. Thesis is in addiction complete by the drawing documentation.

Then it is necessary to solve electronics including the control.